Download de KNAF app

NK HTGT 2021 is ready to go

Onze race op de Hockenheimring bleek een valse start, maar we hebben er alle vertrouwen in dat we op 4 en 5 juni ons jubileumseizoen kunnen beginnen met een tweetal mooie uurswedstrijden op Zandvoort.

Porsche Carrera Cup Benelux: de nieuwe 911 GT3 Cup in de startblokken

Het was even geduld oefenen, maar nu is ze helemaal terug! De Porsche Carrera Cup Benelux schiet volgende dinsdag opnieuw in actie, met een officiële “Roll Out” op CM.com Circuit Zandvoort. Een maand voor de eerste race van het seizoen, die in het voorprogramma van de FIA WEC 6 uur van Spa wordt afgewerkt, kunnen de teams voor het eerst aan de slag met de splinternieuwe Porsche 911 GT3 Cup, type 992. Met zijn 510 pk en een uiterst verzorgde aerodynamica is dit de meest krachtige Cup die ooit uit de ateliers van Porsche Motorsport is gerold.

“We voelen ons trots en zeer vereerd”, stelt een breed lachende Olivier Aerts, Series Manager. “De Porsche Carrera Cup Benelux is één van de zes kampioenschappen waar dit jaar met de nieuwe 911 GT3 kan worden geracet. Enkel de Porsche Mobil 1 Supercup en de Duitse, Franse, Aziatische en Noord-Amerikaanse Cup verkeren in hetzelfde geval. We moeten Porsche Motorsport daarvoor zeker bedanken, net zoals de rijders en teams die ons van bij de start hun vertrouwen schonken. Deze eerste afspraak van het seizoen, de Roll Out in Zandvoort, krijgt meteen een historisch en exclusief tintje.”

 Het minste wat we kunnen schrijven is dat de komst van de nieuwe 911 GT3 Cup een ongezien enthousiasme voor het Benelux-kampioenschap heeft veroorzaakt. Niet minder dan 21 rijders van tien verschillende teams hebben hun deelname aan de zes raceweekends van het seizoen 2021 al bevestigd. Ze vertegenwoordigen een uitstekende mix van jonge talenten, die een plaatsje in de Porsche Motorsport piramide ambiëren, en sterke amateur-rijders. Hoewel titelverdediger Loek Hartog de Carrera Cup Benelux wist te gebruiken als een opstap richting een internationale carrière, maken twee voormalige kampioenen dit jaar hun comeback: de Belg Dylan Derdaele (Belgium Racing) en de Nederlander Xavier Maassen (TeamPGZ by Redant Racing), respectievelijk de laureaten van 2016 en 2017.

Een duo dat zeker deel uitmaakt van het groepje favorieten, maar nogal wat rijders willen zich in de Pro-categorie in de kijker rijden. Dan denken we in de eerste plaats aan de terugkerende Glenn van Parijs (NGT), ex-eenzitterracer Ghislain Cordeel (GP Elite) en de Nederlander Huub Van Eijndhoven (PGZ-JW Race), in 2020 de auteur van enkele opvallende prestaties. Maar dat is niet alles! De kampioen van de Clubsport Division in de Porsche Sprint Challenge Benelux, Thierry Vermeulen (GP Elite), zet dit jaar de stap richting de Carrera Cup Benelux. Met Steven van Rhee (GP Elite) en Sebastian Freymuth (PG Motorsport) vormt hij een trio jonge wolven die zeker in de gaten moeten worden gehouden. Stuk voor stuk beseffen ze dat de Porsche Carrera Cup Benelux de start kan vormen van een carrière op hoger niveau.

 2021 Kalender 

Dit seizoen wordt het ook interessant om de prestaties van Michael Cool (NGT), Nicolas Vandierendonck (Q1-EMG), Filip Teunkens (Q1-EMG), Floris Dullaart (GP Elite), Ziad Geris (GP Elite) en Nicolas Saelens (Belgium) in Pro-Am te volgen. Jan Lauryssen (Q1-EMG), Jeroen Kreeft (Parker Revs Racing) en het duo Ad Geerts-Luc Vanderfeesten (PGZ-Redant) zullen dan weer kampen om de zege in de klasse voorbehouden aan de Am-rijders. Strijd op alle niveaus, heet zoiets. De zes racemeetings die op de agenda staan worden allemaal in een hyperprofessioneel kader afgewerkt, met races in het voorprogramma van de FIA WEC, ADAC GT Masters en DTM.

“De jaargang 2021 van de Porsche Carrera Cup wordt wellicht de beste ooit”, bevestigt Olivier Aerts. “De deelnemerslijst ziet er schitterend uit, met een mooie mix van professionele rijders, jonge talenten en gentlemen drivers die op het hoogste niveau hun mannetje kunnen staan. We staan te popelen van ongeduld om de motoren van de nieuwe 911 GT3 Cup wagens voor de eerste keer door de Zandvoortse duinen horen weergalmen!”

De Roll Out van volgende dinsdag geeft de teams de gelegenheid om hun nieuwe bolides helemaal onder de knie te krijgen. Omdat ook de rijders van de Porsche Mobil 1 Supercup van de partij zullen zijn, kunnen de deelnemers aan het Benelux-kampioenschap meteen over goede referentietijden beschikken. Een tweede testdag wordt op 16 april op het Circuit van Spa-Francorchamps gehouden, en het Ardense circuit is ook het decor voor de openingsmanche van het seizoen, van 29 april tot 1 mei.

 

NKHTGT seizoenstart Hockenheimring 16, 17 en 18 april 2021 geannuleerd


Helaas hebben we het vervelende besluit moeten nemen om de seizoenstart van het NK HTGT powered by Nolte Küchen op de Hockenheimring op 16, 17 en 18 april 2021 te annuleren. Op dit moment is reizen door Duitsland alleen toegestaan voor noodzakelijke reizen en bovendien geldt er zowel in Duitsland als bij terugkeer in Nederland naast een verplichte COVID-19 test ook een quarantaineplicht. Onze pogingen om ontheffing van deze regels te krijgen voor NKHTGT deelnemers leidden niet tot het gewenste resultaat: deelname aan historische autoraces is geen noodzakelijk reisdoel.


We nemen deze beslissing nu al om te voorkomen dat onze deelnemers zich voorbereiden op een evenement dat niet doorgaat. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de corona maatregelen vóór 15 april aan beide zijden van de grens zover versoepeld zijn, dat zonder beperkingen gereisd kan worden.


We blijven optimistisch dat er op afzienbare termijn versoepelingen komen en we hebben daarom goede hoop dat de rest van de evenementen gewoon door kunnen gaan. We gaan er daarom vanuit dat het NKHTGT seizoen op 4 en 5 juni 2021 op Zandvoort van start kan gaan. In dat weekend rijden we op vrijdag en zaterdag twee races van 61 minuten.


Let op, het evenement Zolder Superprix op de Omloop van Terlaemen in Zolder is één week verschoven ten opzichte van de oorspronkelijk gecommuniceerde data. Het evenement is nu gepland op 16, 17 en 18 juli.


De kalender van het NKHTGT powered by Nolte Küchen 2021 ziet er nu als volgt uit:
4-5 juni Zandvoort
25-26 juni Spa-Francorchamps (B)
16-18 juli Zolder (B)
6-8 augustus Assen
3-4 September Barcelona (ES)
8-10 oktober Dijon-Prenois (F)


Kijk voor alle informatie op www.nkhtgt.nl - https://www.nkhtgt.nl/race-met-ons/
Vragen? Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
NK HTGT racet vanaf 2021 CO2 neutraal: https://www.nkhtgt.nl/2020/11/23/lets-plant-trees-raceserie-nkhtgt-compenseert-co2/

Wijziging FIA Technical Working Group - Transmission Hewland FT200

De FIA Technical Working Group wijzigt met terugwerkende kracht een aantal Historische Technische Paspoorten (HTP’s). Is onderstaande wijziging op uw HTP van toepassing? Laat deze zo spoedig mogelijk aanpassen.

Transmission - Hewland FT200.

Transmissions of a type produced by Hewland up to 1985 may be used in cars that used earlier versions provided the engine capacity does not exceed 2.0L and only mounting points used in period between the transmission assembly and the engine, chassis frame and suspension mountings are used. Photographs identifying mounting points not used must be included in the HTP.

 

Wijziging FIA Technical Working Group - Ferrari 250 GT Berlinetta

De FIA Technical Working Group wijzigt met terugwerkende kracht een aantal Historische Technische Paspoorten (HTP’s). Is onderstaande wijziging op uw HTP van toepassing? Laat deze zo spoedig mogelijk aanpassen.

Homologation - Ferrari 250 GT Berlinetta.
In accordance with information provided by Ferrari Classiche. Only Homologation Form 22 is valid for the model as well as the measurements within the document. The evolution from September 1964 can only be recognised for a year of specification in accordance with that same evolution. Measurements featured in Appendix VII to Appendix K to be deleted. Update of the FIA Historic Database in process. Previously issued HTP to be corrected and/or red dotted.
In accordance with information provided by Ferrari Classiche and confirmation by the TWG during its meeting:

  • Only a single Homologation Form is valid for the model – 22 GT: download here

  • Two track dimensions can be considered for the model:
    OPTION 1 – Applicable to Period E and Period F and for all cars claiming a “Year of Specification” of up to 1963 included: FRONT – 1354mm – Maximum dimension / REAR – 1349mm – Maximum dimension
    OPTION 2 – Period F only and for all cars claiming a “Year of Specification” of either 1964 or 1965 only: FRONT – 1445mm – Maximum dimension / REAR – 1414mm – Maximum dimension

  • Measurements published in the FIA Appendix K under its Appendix VII will be withdrawn as they were confirmed as incorrect.

Specific to series, races and organisers, we understand a number of you to be running so-called “Pre-63” races and for which the track dimensions must echo the early specification or OPTION 1 only.