Na twaalf uren racen op het Automotodrom Brno kwam Matteo Malucelli met de Scuderia Praha-Ferrari 458 Italia GT3 (#11, Jiri Pisarik/Jaromir Jirik/Matteo Malucelli/Peter Kox) als eerste over de eindstreep en behaalde zo de overwinning in de Hankook 12H EPILOG BRNO, de laatste race van de 24H SERIES powered by Hankook 2015. In totaal legden de Italiaan en zijn teamgenoten 324 ronden op het 5,403 kilometer lange circuit af. Ze hadden een voorsprong van een ronde op de RAM Racing-Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (#30, Tom Onslow-Cole/Paul White/Thomas Jäger). Teams met Mercedes-Benz SLS AMG GT3's bezetten ook de overige plaatsen in de top vijf, met SPS automotive performance (#33, Valentin Pierburg/Lance David Arnold/Alex Müller) op de derde plaats, Hofor Racing (#10, Kenneth Heyer/Christiaan Frankenhout/Sebastian Asch/Chantal Kroll/Michael Kroll) op de vierde positie en HP Racing (#2, Nico Bastian/Markus Weege/Hubert Haupt/Carsten Tilke) als vijfde. Met dit resultaat behaalt de Zwitserse Chantal Kroll ook de algemene rijderstitel in de 24H SERIES powered by Hankook 2015, nadat ze tijdens de vorige race in Barcelona al de Ladies' Cup had veiliggesteld. Het team Memac Ogilvy Duel Racing uit de Verenigde Arabische Emiraten met de broers Ramzi, Nabil en Sami Moutran alsmede Phil Quaife behaalde de algemene teamtitel.
De 20-jarige Willem-Jan de Loos, woonachtig in 's Hertogenbosch en net afgestudeerd in Marketing&Communicatie, heeft als grootste hobby karten! Niet alleen het karten zelf, maar hij geeft ook les bij de Dutch Karting School, werkt op de kartbaan in Berghem en is official bij het NK 4-takt.
Rallyrijder Martin van Iersel, in het dagelijks leven werkzaam in de facilitaire dienstverlening, is al 15 jaar actief in de rallysport. Als rijder, maar ook als voorzitter van de Rally Club Holland en als lid van het Dagelijks Bestuur Sectie Rally’s en het Algemeen Bestuur Sectie Rally’s. “Met Rally Club Holland proberen wij ook te werken aan een betere verstandhouding en meer begrip tussen de rijders en de officials. Dit doen we onder andere door het organiseren van een RCH dag en het aanwezig zijn bij diverse official opleidingsdagen.”
“Zonder de inzet en aanwezigheid van officials zou er überhaupt geen proef gereden kunnen worden. Regelmatig kom ik dezelfde officials tegen bij de start en finish, in het veld varieert dat nog weleens. Afgezien van het feit dat zij ervoor zorgen dat wij de proeven bij de diverse rally’s kunnen rijden, hebben ze mij ook geholpen als er een calamiteit was, zoals schade aan de rallyauto. De zorg en de interesse in de rijders waardeer ik zeer. Als een equipe halverwege is uitgevallen, wordt er een stoel geregeld, wat drinken of wat te eten. Echt super! Bij technische keuringen komen wij als rijders niet zoveel, maar ik denk dat wij daar ook een inhaalslag aan het maken zijn en dat deze mensen ook een wezenlijke bijdrage leveren in de continuering en toekomst van onze Rallysport."
"Daarnaast vind ik ook dat er beter samengewerkt zou moeten worden tussen enerzijds de officialclubs, er is nu teveel versnippering en dit is niet goed voor de onderlinge verstandhoudingen, en anderzijds met de organisatoren. We zullen ons allemaal moeten realiseren dat wij als een eenheid moeten opereren en niet als diverse individuen naast elkaar. Dat gebeurt nu teveel."
"Diverse keren heb ik als official meegeholpen bij een wedstrijd en ik denk dat de samenloop van de diverse elementen eraan bijdragen dat je van je interesses een leuke hobby kunt maken, waarbij je ook nog met vele elementen van de autosport in aanraking kunt komen. Door official te worden krijg je de mogelijkheid om betrokken te worden bij een mooie sport, die je van dichtbij kunt meemaken. Hierdoor kun je op vele bijzondere plaatsen in het land en met diverse mensen je hobby uitoefenen!”
Eind augustus was een Nederlandse Sportcommissaris actief in Most - Tsjechië. Tijdens de vijfde ronde van het FIA Europees Kampioenschap voor trucks werden in drie dagen in totaal twee vrije trainingen, twee tijdtrainingen en vier races afgewerkt en daarbij ook nog enkele supportraces
Het autosportseizoen 2015 loopt alweer bijna ten einde. Dat betekent dat de KNAF en haar secties druk bezig zijn met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen en de officialtrainingen die in het najaar en in het voorjaar zullen gaan plaatsvinden.