Reportage: De Memorial Copa Raul Roberti Paesh

Menig KNAF karting licentiehouder heeft ongetwijfeld weleens op één van de mooie KNAF erkende kartbanen van Strijen, Berghem, Veldhoven, Lelystad of Assen gereden. Slechts een enkeling (hoofdzakelijk de overzeese licentiehouders) hebben ooit op de KNAF erkende kartbaan van Aruba gereden. Echter ook daar leeft karting misschien wel meer dan ooit tevoren!

Extra introductielessen kartschool Lelystad najaar 2015

Intro-lessen
Kartles, je eerste serieuze kennismaking met de kartsport. Tijdens deze les kan uw kind ervaring opdoen en onder begeleiding leren karten. Deze introductielessen zijn voornamelijk bedoeld voor de beginnende karter (van 4 t/m 12 jaar) die interesse heeft in kartles en de kartschool wil gaan doen. Deelnemers dienen tenminste 1,25 meter lang te zijn.

KNAF trekt baanlicentie Kartcircuit Pottendijk in

De KNAF heeft per heden de KNAF baanlicentie van kartcircuit Pottendijk ingetrokken. Recent zijn er wijzigingen aan de kartbaan in Emmen aangebracht die de bestaande baanlicentie ongeldig en herkeuring van het circuit noodzakelijk maken.

Mooie Chrono-wedstrijden in Emmen en Francorchamps

francorchamps 7513
Veel wedstrijdkilometers bij Chrono Karting in de maand juni. In Emmen werd een ronde voor het NK 4-takt afgewerkt, terwijl twee weken later het NK 2-takt in actie kwam in het Belgische Francorchamps. De races in Emmen stonden bol van de spanning en waren daarmee een absolute reclame voor de kartsport. De wedstrijden in de Ardennen waren minstens zo mooi, maar werden toch vooral gekenmerkt door regen, heel veel regen.

Genoeg regen voor een heel seizoen

Bij het NK4 2Takt van de Chrono te Francorchamps viel genoeg regen voor en heel seizoen. We weten dat het in de Belgische Ardennen kan spoken als het om de regenvoorspellingen gaat en dat was dit weekend ook weer het geval. Het was het de gehele zondag net of je in het casino was, het viel niet te voorspellen of de regen zou vallen of hoeveel. Dit weerbeeld maakte ook dat er van de rijders en de monteurs het uiterste verlangd werd, de rijder met de beste strategie en regen skills won de wedstrijden dat is een ding wat zeker is.