De organisatie van het Nederlands Kampioenschap 4-takt karting ging dit jaar over van Karting Events naar Chrono Karting, al jaren de drijvende kracht achter en organisator van het Nederlands Kampioenschap 2-takt. Inmiddels zijn de eerste twee wedstijden voor het NK 4-takt achter de rug en kijkt Chrono Karting met een goed gevoel terug.
Wisselende weersomstandigheden en dus asfalt omstandigheden bepaalden dit weekend de races tijdens het tweede NK van de Chrono. Slip partijen en aanrijdingen waren door deze omstandigheden bijna onvermijdelijk en zorgde hierdoor dat meerdere titelkandidaten hun streepresultaat al moeten aanspreken.
Na het zeer succesvolle examen van de kartcursus werd op 12 april jongstleden de eerste SHW clubwedstrijd van het nieuwe seizoen gehouden. Met 20% meer deelnemers dan afgelopen jaar spreekt de SHW over een vliegende start van het clubkampioenschap.
Beste wankel-rijders,
Onderstaand treft u aan de berichtgeving van de DMSB aangaande wankel motoren.
Dear Mr. Van Wesenbeeck,
hereby we give you the permission for the RAC Cup 4 stroke at Erftlandring Kerpen on 12th of april.
Please note that the we cannot give the permission for class "Wankel" according to the DMSB circuit license. This class is not permitted because of safety reasons.
The circuit owner is informed about the non-permission of class "Wankel.
Wat exact de 'safety reasons' zijn weten zowel de Chrono als KNAF op dit moment niet. Mogelijk is men van mening dat de snelheden van de karts met wankelmotor te hoog zijn. Voor dit weekend gaan we hier naar alle waarschijnlijkheid van de DMSB geen aanvullend antwoord op krijgen. Deelname van de wankel klasse tijdens de RAC Bokaal dit weekend is hierdoor tot onze spijt uitgesloten.
De KNAF heeft bij de DMSB om een nadere toelichting gevraagd en zal als deze is ontvangen dit bericht direct met Chrono delen. Feit blijft dat Nederlandse organisatoren te gast zijn op Duits grondgebied en er door de KNAF formeel toestemming gevraagd moet worden aan de DMSB om daar te mogen rijden. Deze aanvraag heeft de KNAF pas vorige week kunnen doen, omdat niet eerder alle hiertoe benodigde stukken van Chrono zijn verkregen.
Following the recent findings on the functioning of the new front fairing mounting kit, homologated as from 1 January 2015, the CIK-FIA has decided to immediately suspend the use of this kit for an indefinite period. Tests are currently underway to clarify the criteria for a definitive solution.
As of now and until further notice, the homologated front fairing mounting kit as defined in Article 31 of the CIK-FIA Specific Prescriptions must therefore no longer be used. Front fairings must be fixed non-removably pending the outcome of the tests and the validation of a new kit. Only the front bumper support – the central part of the homologated front fairing mounting kit, which secures the bumper bars – is now usable. Front fairings homologated for the 2015-2020 period must be used with a fixed mounting.
For further information, please refer to the CIK-FIA Bulletin No 40.: http://www.cikfia.com/newsroom/view/article/information-bulletin-concerning-front-fairing-moun.html