"Er is veel te doen over het concept dat de volgorde van de startopstelling voor de Long Race bepaald zal worden via het aantal stemmen op Facebook, " vervolgt Koen Wijckmans, coördinator TCR Benelux. "Er zijn aan de streep punten te verdelen, maar de Long Race is bovenal een Qualifying. Dus, zelfs als je daar door een gebrek aan stemmen achteraan zou starten, kan je dankzij een snelle ronde nog altijd vooraan staan op de grid van de eerste en derde sprintrace. Het zijn immers de snelste ronden in de Long Race die de startopstelling bepalen van de daaropvolgende sprints en het is ook in deze vier sprints dat de rijderstitel en de merkentitel het felste zal worden bevochten.
De hoogtepunten van de TCR Benelux blijven dan ook de vier achtereenvolgende sprints, goed voor 80 minuten close racing van het zuiverste soort! Na Race 1 wordt het veld door de leading car terug bij elkaar gebracht en volgt er een vliegende start, en na weer 20' racen in Race 2 is er de geblokte vlag. Na een pauze en repair time, volgt een nieuwe opstelling, met stilstaande start en dit volgens de verkregen rangorde van stint 1. Na Race 3 is er opnieuw neutralisatie door de leading car en is er een laatste vliegende start voor een Race 4.
Als men de vrije training van 45' bijtelt met de Long Race en de vier sprints, komen we voor elk weekend van de TCR Benelux aan 185 minuten stuurwerk per meeting en een totaal van 30 races!