De Volvo 360 Geen Modena Klasse

Dat is de belangrijkste klasse van DNRT.

Nou…… het lijkt juist de onbelangrijkste klasse. Klopt, op de schaal van Fiat Panda tot F1 is dat ook zo. Maar heb je die keus, om naar F1 te gaan, doe dat dan vooral wel. Neem dan ook een kleine 15 miljoen mee per jaar en dan mag je misschien wel ergens rijden als je heel goed bent. Kijk, nu zijn er ineens nog maar heel weinig mensen die dat willen of kunnen. Eigenlijk niemand meer.

Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik Volvo kiezen. Doe ik andere dingen met die 15M. Het rijden met een Volvo 360 is fantastisch. De bochtsnelheid is hoog, de wegligging/balans is prima. Alleen als je de bocht uit komt dan is het rechte stuk wat langer. Niets mis mee.

dnrt 500x334

De competitie zit natuurlijk bij de mensen met dezelfde auto's. En die competitie is enorm. Jan Lammers, Cor Euser, Ronald Morien, Jaap van Lagen ondergetekende, en vele anderen reden de gastenauto.

Winnen was voor niemand makkelijk, als er al gewonnen werd. Maar het plezier was voor alle gasten enorm. Als het voor deze mensen prima is, voor wie is het dan te min ?

dnrt  1  500x334

Er is nog iets. Kijk naar de gezichten van die 25 racers. Allemaal breedbek kikkers. Big smile. Ga eens kijken ter vergelijk bij de dure klassen. Er zit geen kikker bij.

Het is veel te serieus, er mag niets mis gaan en al helemaal geen schade gereden worden. De "dure" winnaar heeft na de race natuurlijk wel een glimlachje. De rest minder.

Ga maar kijken. Daar zit het verschil. Geen Modena rijden is top plezier. Wat dat kost? Met wat geluk doe je een heel seizoen met € 5000.-. Dan moet je wel veel zelf doen. Ook niets mis mee.

Praat vooral met de rijders op raceday. Ze zijn allemaal aanspreekbaar. Vraag hoe het werkt.

Racen is (alleen) voor je plezier. Er is verder niets. Hoge ambities? Mooi maar zinloos.

Huub Vermeulen