10 juni tweede ronde Eurol/VEKA NK Autocross in Gersloot

sonak gersloot 640
Het Eurol/VEKA NK Autocroos is aankomend weekend te gast bij de ACTO in Gersloot.

Het is nog maar 2,5 week geleden dat we van start gingen in Pieterzijl met het Eurol/VEKA NK Autocross 2017. Afgelopen weekeinde de tv-uitzending gehad en staat ineens de tweede ronde in Gersloot alweer voor de deur. Naast jullie zijn ook wij weer druk geweest met een paar kleine “dingetjes” om ons kampioenschap net weer wat extra’s te geven. Je begrijpt dat we niet stil gezeten hebben wat ook zal gelden voor jullie en de voor NK-begrippen nieuwe medeorganisator in Gersloot de ACTO die samenwerkt met de GFTO. Ze hebben hun 40-jarig jubileum aangegrepen door een NK Autocross aanvraag te doen en ook gekregen. Ook hun willen alles tot in de puntjes verzorgen en zijn druk met de laatste puntjes op de i. Sproeien is even minder nodig, het terrein kan het makkelijk hebben en hopen we op een mooie en spannende dag autocross.

Klik hier voor het Bijzonder Reglement voor deze wedstrijd.
Klik hier voor de Lay-out van de locatie.
Klik hier voor de Routebeschrijving.
Klik hier voor de Belangrijke mededelingen van onze medeorganisator ACTO.

Openingstijden Rennerskwartier:
• Vrijdag van 14:00 tot 24:00 uur;
• Zaterdag van 6:00 tot 7:00 uur.

Aanvangstijd van de wedstrijden op zaterdag is 9:30 uur.
Graag tot ziens in Gersloot!

Met vriendelijke groet,
SONAK

Laatste nieuws NK Autocross in Pieterzijl

sonak fb banner pieterzijl 2017
Beste autocrossliefhebbers,

De afgelopen twee jaar waren we als organisatie al warm gedraaid via de selectiewedstrijden. Nu is het anders en staan we voor de eerste wedstrijd, zonder wedstrijdritme opgedaan te hebben, klaar voor de start van het Eurol/VEKA NK Autocross 2017 in het Groningse Pieterzijl, de perfecte vervanger voor de afgelaste wedstrijd in Lopik. We zijn er in ieder geval helemaal klaar voor en staan te trappelen om te beginnen, want wees eerlijk het heeft gewoon te lang geduurd.

Moijoa op de Groningse klei, en denk er aan qua weer is het altijd iets bijzonders in Pieterzijl!

We zijn aankomend weekend te gast bij Stichting Autosport Noord Nederland in Pieterzijl.
Klik hier voor het Bijzonder Reglement

Bestuur Sectie Autocross introduceert nieuwe klasse: de Minibuggy

Minibuggy
Vanaf dit seizoen mogen wij een nieuwe klasse verwelkomen in de autocross, namelijk de Minibuggy! De Minibuggy is de voorloper op de Juniorbuggy en er mag vanaf 6 jaar in deze buggy gereden gaan worden. De ontwerper van de eerste buggy, Wouter van Vugt, laat weten dat deze nieuwe klasse is ontstaan doordat hij iets veiligers voor zijn zoon wilde maken nadat hij diverse keren van een quad viel. Door de rolkooi en doordat de kinderen vast in de gordel zitten is een Minibuggy een stuk veiliger.

Klassenvertegenwoordigers Autocross Juniorklasse en Divisie V gezocht!

Rijdersbelang

Als RijdersBelang behartigen wij de belangen van alle bij de KNAF aangesloten rijders van de betreffende klassen evenals de klassen welke ook door de KNAF worden ondersteund. Dit geldt voor de Eurol/VEKA NK wedstrijden, maar ook zeker voor alle regionale wedstrijden die georganiseerd worden door het hele land onder de vlag van de KNAF. Vanuit iedere klasse zijn er dan ook, bij voorkeur 2 afgevaardigden, welke de vergaderingen bij kunnen wonen van het RijdersBelang. Dit is 2 tot 3 keer per jaar. Ook houdt een klassevertegenwoordiger (KVer) contact met de licentiehouders in hun eigen klasse.

Het Rijdersbelang is op zoek naar nieuwe vertegenwoordigers voor de Divisie V en voor de Juniorklasse. Lijkt je het je wat om voor een van deze klassen actief bezig te zijn? Meld je dan voor 20 april aan op dit mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met vriendelijke groet,

RijdersBelang

Registraties Eurol/VEKA NK Autocross 2017 bekend

eurol vk nk autocross logo-01
Bij de SONAK en het Federatiebureau van de KNAF was het de afgelopen weken een gekkenhuis voornamelijk door de registraties voor het Eurol/VEKA NK 2017. De verdeling van dit aantal registraties is alleen heel anders geworden dan wat wij vooraf gedacht hadden. De verwachting dat de Sprint 1600 met kop en schouders boven alle andere klassen uit zou steken is niet zo, sterker nog selectiewedstrijden zijn niet eens aan de orde. De teruggang van de Sprint 2000 klasse is omgezet in een enorme groei. Deze klasse is weer de klasse waarin de meeste registraties binnen zijn gekomen. Met de reglement wijzigingen, waar de DIV V dit jaar mee te maken heeft gekregen, dachten we ook hier ver achter te blijven met de registraties maar dit viel alles mee. Selecties voor deze klasse is ook al niet van toepassing, wat ook geldt voor de juniorklasse. De keverklasse blijft ook nog steeds stabiel met een stijgend aantal deelnemers. Allemaal positieve registraties en met deze wetenschap weten we dat er geen selectiewedstrijden zijn voor de drie klassen waar het in 2016 wel nodig voor was. De verrassingen zitten komend seizoen echter in de Toerwagen- en Superklasse.